Wałbrzych, dnia 30 lipca 2018 r.
Zarząd
Dróg, Komunikacji i Utrzymania Miasta
w Wałbrzychu
Szanowni
Państwo,
W
związku z informacjami, jakie otrzymujemy zarówno od mieszkańców, jak i
konduktorów pracujących w autobusach komunikacji miejskiej w Wałbrzychu o tym, iż
pracownicy nie mają zagwarantowanego zapewnienia im przepisami prawa odpowiedniej
ilości płynów, wzywamy pracodawcę, aby wywiązywał się z tego obowiązku.
Pracodawca
ma obowiązek zapewnienia pracownikom płynów, które muszą być dostępne przez
czas świadczenia pracy. Oznacza to, że pracodawca nie może ich dostarczać
„wybiórczo", przykładowo, co 2 lub 3 godziny.
Przy
występowaniu określonych temperatur powstaje obowiązek zapewnienia przez
pracodawcę wody. Przepisy ustalają pewne minimum temperatur, którego naruszać
nie wolno.
Jeśli
pracodawca nie wywiązuje się z obowiązków, może narazić się na karę grzywny.
W czasie upałów pracodawca ma obowiązek zapewnić
swoim pracownikom wodę do picia i to niezależnie od tego czy pracownik zatrudniony
jest na umowę o pracę czy zlecenie/dzieło.
Przeciwdziałanie
negatywnym skutkom upałów nie powinno jednak wynikać wyłącznie ze strachu przed
karą, ale leży w interesie pracodawcy. Wysokie temperatury skutecznie obniżają
wydajność pracowników, a także mogą prowadzić do udarów, skurczów czy
zasłabnięć.
Wskazujemy
ponadto na rozwiązanie przez adresata bulwersującej pracowników a także opnie
publiczną kwestii braku toalety dostępnej dla personelu na przystanku końcowym
przy ulicy Gdyńskiej. Powoduje to załatwianie potrzeb fizjologicznych
pracowników w miejscach publicznych. Takie działanie pracodawcy nie tylko jest
niezgodne z przepisami prawa pracy, ale także godzi w elementarne prawa
jednostki.
Z
wyrazami szacunku
Do
wiadomości:
- Państwowa Inspekcja Pracy, Okręgowy Inspektorat
Pracy we Wrocławiu,
Oddział w Wałbrzychu
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz